Budowa nowoczesnego systemu gospodarki odpadami, rekultywacja nieczynnych składowisk
oraz usuwanie azbestu na terenie gmin należących do Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej.

Na terenie Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej znajduje się około
17 600 ton azbestu, zarówno w formie pokryć dachowych na budynkach mieszkalnych i gospodarczych jak również jako odpad zalegający na posesjach czy  nielegalnych składowiskach . Należy pamiętać, że azbest jest wyrobem niebezpiecznym.  Jeśli jest w dobrym stanie technicznym i nie jest poddawany działaniom mechanicznym nie stanowi  zagrożenia dla zdrowia. Jednakże wszelkie uszkodzenia azbestu i próby jego samodzielnego demontażu stwarzają poważne zagrożenia dla zdrowia ludzkiego. W ramach projektu realizowanego przez Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej,  azbest z pokryć dachowych będzie:
1. Demontowany bądź odbierany przez specjalistyczne firmy,
2.  Transportowany
3.  Utylizowany na terenie specjalistycznych składowisk.
Osoby zainteresowane pozbyciem się azbestu z pokryć dachowych bądź opadów azbestowych zalegających na posesji powinny zgłosić się do urzędu gminy, do wydziału ochrony środowiska, gdzie dostępne są wnioski oraz udzielane  niezbędne informacje dotyczące usuwania azbestu.

Uwaga!
Demontaż, odbiór, transport i utylizacja azbestu są bezpłatne!

Poniżej prezentujmy regulamin udziału w programie przeznaczony dla osób które chcą wziąć udział w programie.

Działanie gwarantuje 100% pokrycie kosztów demontażu, transportu i utylizacji pokryć dachowych.

Regulamin udziału w programie

Załącznik nr 1 wniosek – dla mieszkańca

informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania

ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest

oświadczenie o współwłasności